Årsmöte Kraftens hus Stockholm

Måndag 31 mars kl. 17.00-19.00

Välkommen till Kraftens hus Stockholm föreningsstämma!

Måndag 31 mars kl. 17.00-19.00

Hantverkargatan 45G i parken mellan Landstingshuset och Norr Mälarstrand

Har du betalat din medlemsavgift från oktober 2024 är du automatiskt medlem även 2025. Är det dags för dig att förnya medlemskapet kommer du att få en påminnelse om detta via vårt nya medlemssystem MyClub.

Endast betalande medlemmar kan rösta på årsmötet. Motioner ska vara styrelsen tillhanda senast 17/2. Årsmöteshandlingar kommer i ett senare mejl, senast 3/3.

 

Varmt välkommen!

Maria Wahlström Norlin, ordförande Kraftens hus Stockholm

 

Ordinarie föreningsstämma

  1. Öppnande av föreningsstämman
  2. Fastställande av röstlängd
  3. Val av ordförande och protokollssekreterare
  4. Val av två protokolljusterare, tillika rösträknare, som tillsammans med ordföranden ska justera protokollet
  5. Fråga om föreningsstämman är utlyst enligt stadgarna
  6. Fastställande av dagordning och procedurregler
  7. Uppföljning av föregående föreningsstämmoprotokoll
  8. Genomgång av styrelsens verksamhetsberättelse, förvaltningsberättelse samt resultat- och balansräkning för det senaste verksamhetsåret
  9. Revisorsberättelse
  10. Fastställande av resultat- och balansräkning
  11. Beslut om ansvarsfrihet för Föreningens styrelseledamöter
  12. Fastställande av medlemsavgift för nästkommande verksamhetsår
  13. Behandling av och beslut om propositioner
  14. Behandling av och beslut om motioner
  15. Presentation av verksamhetsplan och budget
  16. Val av styrelseordförande
  17. Val av ledamöter till styrelsen
  18. Beslut att utse en auktoriserad revisor med en personlig ersättare eller ett revisionsbolag för en tid av ett år
  19. Beslut om arvoden till revisor
  20. Fastställande av valberedningens arbetsordning
  21. Beslut om antal, minst 3 och högst 5, ledamöter till valberedningen
  22. Val av ledamöter till valberedningen, för en tid av ett år, av vilka en ska väljas till sammankallande
  23. Övriga frågor